وبلاگ

وبلاگ رسمی کلینیک زیبایی کیان فیت

پی آر پی(PRP)

توسط: | برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , | Comments: 1 | آوریل 29th, 2019

آخرین بروزرسانی این مطلب: دسامبر 8th, 2019 at 06:18 ب.ظ

پی آر پی

پی آرپی

 پی آر پی چیست ؟

prp

 در روش  پی آر پی  (PRP) نیاز به خونگیری از خود فرد است، چند سی سی از خون بیمار گرفته می شود و با استفاده از کیت های  خاص ،غلظت پلاکت را به ۳ تا ۵ برابر مقدار اولیه خواهند رساند  . این پلاکت ها حاوی عوامل رشد بافتی هستند که میتوانند عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافت ها را به بدن ارائه نمایند.این عوامل سبب رشد , تکثیر و تمایز سلول های مختلف پوستی و بافتی شده و منجر به افزایش کلاژن , الاستین ,  ماده بین سلولی و تولید رگ های جدید می نهایت سلول های بنیادی به سلول های بافت آسیب دیده تبدیل می شوند . این فرایند توسط مواد ترشح شده از پلاکت ها هدایت شده و موجب ترمیم بافت آسیب دیده می شود..

 

نحوه انجام پی آر پی

هر جلسه درمان با پی آر پی به مدت دو ساعت زمان می برد به این صورت که چند سی سیی از خون بیمار به مانند آزمایش های خونی که به طور معمول از بیماران گرفته میشود جمع آوری می شود و درون کیت های مخصوصی ریخته می شود،پزشک با اقداماتی که برروی خون انجام می دهد  غلظت پلاکت را به ۳ تا ۵ برابر مقدار اولیه می رساند

   درنهایت مراحل انجام PRP بسیار ساده و به شرح زیر می باشد

گرفتن خون از بیمار به میزان معمولا ۵۰-۴۰ میلی لیتربه وسیله  کیت مخصوص پی آر پی

کیت در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده  و جدا سازی پلاکت ها و پلاسما از گلبول های قرمز  انجام می گیرد و در نهایت پلاکت ها فعال شده و در موضع تزریق می شود.

 نتایج درمان با PRP
نتایج درمان پی آر پی در افراد مختلف متفاوت است که به وضعیت واکنشهای سلولی فرد بستگی دارد. افراد پیرتر، افراد دارای بیماری های مزمن , سیگاری ها , افراد با تغذیه نامناسب , افرادی که دائما در معرض نور خورشید قرار دارند و افرادی که از پوست خود مراقبت نمیکنند نتایج ضعیفی میگیرند.
حدود ۶۰% افراد نتایج خوب , ۳۰% نتایج متوسط میگیرند و در ۱۰% موارد نتایج ضعیف است.
اکثر افراد فقط به یک جلسه درمان نیاز دارند ولی در بعضی افرادویا سنین بالاتر برای گرفتن نتایج بهتر ۴-۱ تزریق با فواصل چند ماهه لازم است

× سلام هر سوالی دارید بفرمایید من در خدمتم